Afvalpas

U opent de inwerptrommel van de ondergrondse container met uw adresgebonden afvalpas. Deze afvalpas hoort in uw woning te liggen. Is uw afvalpas vermist, defect of is er in uw nieuwe woning geen pas achtergelaten door de vorige bewoners? Dan kunt u digitaal een nieuwe afvalpas aanvragen. U moet hiervoor inloggen met DigiD. Een nieuwe pas aanvragen bij een vermissing kost € 10,-. Dit bedrag kunt u betalen via iDeal of via uw creditcard.  Heeft u geen DigiD of kunt u niet betalen via IDeal of met uw creditcard? Dan is het mogelijk om een nieuwe pas aan te vragen op het gemeentehuis in Vlijmen. Klik hier om een afspraak maken. De (eventuele) kosten betaalt u dan aan de balie. 

Is uw afvalpas defect dan geeft u, tijdens de aanvraag, het oude pasnummer op. Deze afvalpas wordt dan geblokkeerd nadat de aanvraag is verzonden naar de Afvalstoffendienst. Uw nieuwe pas is gratis als het defect niet is ontstaan door oneigenlijk handelen (bijvoorbeeld buigen of doorboren van de pas).

Klik hier bij vermissing van uw toegangspas voor de ondergrondse container
Klik hier bij defecte toegangspas voor de ondergrondse container
Klik hier voor een toegangspas voor de ondergrondse container, voor een nieuwe woning

Kan ik een tweede toegangspas voor de ondergrondse container krijgen? 
Nee, dit is niet mogelijk. Per huishouden wordt 1 pasje verstrekt. Dit doen we om de kosten zo laag mogelijk te houden (ieder extra pasje kost geld) en om eventueel misbruik te voorkomen (bijvoorbeeld oneigenlijk gebruik door bedrijven).

Hoort de toegangspas bij mijn woning of bij  mezelf?
Het pasje hoort bij de woning. Als u gaat verhuizen, moet u het pasje dus achterlaten.

Heeft u vragen over de digitale aanvraag van de pas voor de ondergrondse container dan kunt met ons contact opnemen via (073) 513 17 89.

Uitgelicht